Čítanie 2013 ,

Knižná výzva - 2.deň: Kniha, ktorú si prečítal viac ako trikrát.

mája 08, 2014 Rea 1 Comments


Musela som spraviť kompromis, aby som vybrala len jednu. Táto knižná výzva mi dáva vážne zabrať, pretože som trikrát prečítala všetky knihy, ktoré som prekladala pre blogy a potom sú tu ešte samozrejme aj knihy, ktoré mi prirástli k srdcu. Takže po nekonečnej hádke, sama so sebou (áno, som si vedomá náznakov schizofrénie a absolútne mi to nevadí :) ) sa víťazom stala kniha...

Moje obľubené, drumrolll.



Motýlik od Sylvie Mozerovej


Dokonca sa mi zdá, že som ju prečítala  viac ako päťkrát, pretože Motýlik je moja tzv. "cestovná kniha".  Neviem či aj vy máte takúto knihu, ale pre istotu vám objasním ten pojem.
Cestovná kniha je vaša obľúbená kniha, ktorú dokáže čítať stále dookola a nikdy vás neomrzí. Zároveň je malá, spratná, preto vám v taške nezaberie veľa miesta a máte ju prečítanú za pár hodín. Táto kniha mi robila spoločnosť asi vždy, keď som niekam letela alebo keď som len išla na prázdniny k babke. Nikto so mnou neprecestoval koľko ako ona, preto by som ju pokojne mohla nazvať aj svojím
 travel buddy.

Na začiatok vám asi poviem, aby ste sa nenechali popliesť romantickým a distingvovaným názvom knihy. Autorka v skutočnosti prerozprávala reálny nešťastný príbeh, v ktorom zobrazila myslenie a svet mladých narkomanov. 

Knihy o drogám ma nejakým spôsobom vždy dostanú.
Neviem či je to tým, že som vyrastala v meste, kde si drogy zoženiete len lusknutím prsta alebo tým, že niektorí z mojich starých kamarátov im sami podľahli....


Príbeh mladej Mišky je obrazom krutej a smutnej reality, v ktorej žijeme každý deň. Motýlika odporúčam všetkým. Nie je vekovo ohraničená, pretože problém s drogami je všade okolo nás, hoci si to dostatočne neuvedomujeme.
Som si istá, že vás donúti zamyslieť sa. Dívať sa na narkomanov a feťákov z úplne iného pohľadu.
 Vzadu na obálke knihy sú vytlačené ohlasy čitateľov a jeden z nich ma zaujal najviac.

„Rozšírte túto knihu do škôl – zachránite veľa ľudí.“ (čitateľ)


Chcela by som vás tiež poprosiť, ak ju celú prelúskate a zaujme vás, nenechajte ju niekde zapadnúť prachom.
Rozprávajte o nej a šírte ju ďalej. Skutočne nikdy nemôžete vedieť, či ste náhodou len takouto maličkosťou nezachránili jeden vzácny ľudský život.
S určitosťou vám môžem povedať, že ak si prečítate čo i len prvé štyri vety, budete mať problém sa od nej odtrhnúť.  Zhltneme ju na jeden dych, pretože budete chcieť vedieť, ako sa to nakoniec celé skončí.

A keďže mám rada menší psychologický nátlak...

  Je to kvalitný heroín. Leží tu, len tak, na umývadle, zabalený v striebornom staniole. Smrtiaca dávka! Posledná!

 Áno. Presne tak. Prvé štyri vety. Neviem sa rozhodnúť či to bolo odo mňa hnusné alebo geniálne. Vaša Rea, ktorá sa škodoradostne smeje. = D

P.S. Pokojne mi môžete písať, ktorú knihu ste si prečítali trikrát vy. 

You Might Also Like

1 komentár :

  1. Ja som trikrát prečítala veľa kníh, bolo by to na dlho. Ale napríklad môjho milovaného Harryho :)
    Motýlika mám doma, čítala som ju zatiaľ dvakrát a súhlasím, je to skvelá kniha :)

    OdpovedaťOdstrániť