Čítanie 2014 ,

To najlepšie za mesiac...

júna 18, 2014 Rea 2 Comments

MÁJ


A-hojte!

Ani som nechcela, aby to tak vyšlo, ale akurát v máji som dočítala posledné časti z mojich obľúbených sérií a v piatok som nedala skúšku, takže to pojmeme tak smútočne, čo vy nato? = D
Teda chcela som... :´( 

Poprosím vás, aby ste si našli nejaký osamelý kútik, zatiahli žalúzie, záclony, rolety alebo si zhasli svetlo.
Chcem, aby jediné svetlo vo vašej izbe bolo to, ktoré vychádza z vášho notebooku.
Najlepšie by bolo, keby máte oblečenú aspoň jednu čiernu vec  (a je mi jedno či to bude tričko, ponožky, gaťky/trenky), ale aby to malo tú správnu atmosféru.
Pokojne si zapáľte aj sviečku a do ticha si pustite TOTO.
(Našla som ju v zozname: Najlepšie pohrebné piesne. Verili by ste, že existujú na internete také zoznamy? O.o  A to som tú pesničku mala celkom rada.)
Všetko nachystané?
Hudba hrá?
Môžeme ísť na to.

 TOP 3 KNIHY ZA MESIAC MÁJ:

B.T.W. Anotácie sú vždy len k prvým dielom, lebo vám nechcem nič spoilerovať.


3.miesto



V is for Virgin (V is for Virgin #1) + A is for Abstinence (V is for Virgin #2) - Kelly Oram

Anotácia


Potom, čo sa s Val Jensenovou rozíde priateľ, pre jej rozhodnutie zostať pannou až do svadby, sa ich rozchod bleskovou rýchlosťou dostane na YouTube a Val sa stane poslednou internetovou senzáciou.

Po dňoch plných výsmechu od jej spolužiakov, Val založí široko-rozsiahly školský projekt na podporu svojho názoru ohľadom sexu. Vždy chcela vyjadriť svoj ​​názor, ale nikdy nesnívala o tom, že sa o to bude zaujímať aj celý národ.

Ako by nestačilo, že je celoštátne známa ako "Virgin Val" (Panna Val), jej už tak hektický život sa vymkne kontrole, akonáhle stretne zlého chlapca, Kyla Hamiltona, hlavného speváka známej rockovej skupiny Tralse, ktorý sa rozhodne vziať Valino rozhodnutie abstinovať ako osobnú výzvu.

Ako si má dievča stáť za svojim, keď sa Najpríťažlivejší žijúci muž tohto roka snaží urobiť všetko preto, aby ju získal?

Prečo som si ju vybrala?


Pretože Kelly Oram patrí už k mojim obľúbeným spisovateľkám a v tejto knihe zobrazila niečo
Š-K-A-N-D-A-L-Ó-Z-N-E!

Presne tak. V dnešnej dobe je škandalózne, keď v knihe nie je sex... 
Ach, kam sme sa to dostali. 
Občas, keď čítam niektoré romantické knihy, tak mám pocit, akoby sa autorky nevedeli dočkať, kedy už vyzlečú hlavných protagonistov. (Z mojich vlastných skúsenosti k sexu dôjde okolo strany 120.)
S radosťou vám môžem oznámiť, že druhá časť tejto sérií vôbec neublížila. Práve naopak. Ak vám nestačil koniec v jednotke, ak ste mali ešte veľa nezodpovedaných otázok, čo sa stalo s Val a Kylom, tak v dvojke dostanete všetko.
Ja to volám, tzv. happyendový happyend... také niečo, ako keď uvidíte dúhu a na nej poskakovať ešte aj jednorožca.

2.miesto

The Immortal Rules (Blood of Eden #1) + The Enternity Cure (Blood of Eden #2) + The Forever Song (Blood of Eden #3) - Julie Kawaga




Anotácia


Ak chce prežiť v skazenom svete, musí objať temnotu.

Allison Sekemoto prežíva vo Fringe, vonkajší kruh zamurovaného mesta. Cez deň si so skupinou hľadajú potravu. Cez noc by sa hocikto z nich mohol stať potravou. Všetko čo Allie niektoré dni poháňa je len jej nenávisť k nim – upírom, ktorí si ľudí chovajú ako dobytok kvôli krvi. Až do noci, keď Allie sama zomrie a stáva sa jedným z týchto príšer.

Nútená utiecť zo svojho mesta sa Allie musí vydávať za človeka, keď sa pripojí k zúboženej skupine pútnikov, ktorí hľadajú legendu – miesto, kde by mohli mať liek na chorobu, ktorá zabila väčšinu civilizácie a vytvorila Besných Vampírov, krvilačné bytosti, ktoré ohrozujú ľudí aj upírov.

A veľmi skoro sa Allie bude musieť rozhodnúť za čo a za koho stojí znova umrieť.

Prečo som si ju vybrala?

Myslím, že hlavné dôvody, prečo si máte prečítať túto sériu som písala už v článku To najlepšie za mesiac... JANUÁR. Teraz vám len poviem, že ak ste s touto sériou ešte stále nezačali (aj napriek mojim viacnásobným odporúčaniam!), tak teraz je tá správna chvíľa. A tým teraz nemyslím o pol roka, ale cez tieto prázdniny! Najneskôr! Lebo už včera bolo neskoro. = D

Ale teraz k tej dôležitej časti. Prečo sa tu táto séria znovu ocitla?
Lebo Rea dočítala záverečný diel, na ktorý mesiace čakala a verte mi, že po prečítaní dvojky to nebolo príjemné čakanie. 

Aj keď bol posledný diel asi najslabší (čo znamená, 1.diel: 4.5*, 2.diel: 5*, 3.diela: 4*), stále to bolo skvelé a pútavé čítanie. Viac menej som dostala horko-sladký happyend a neviem si už ani spomenúť, kedy mi hlavné postavy tak prirástli k srdcu. Mala som chuť plakať počas celej knihy, lebo som vedela, že toto je už definitívny koniec a nebude viac Alison, Zeke, Jackal alebo Kanin... to asi hovorí za všetko.


1.miesto



Divergencia (Divergent #1) + Rezistencia (Divergent #2) + Experiment (Divergent #3) - Veronica Roth



Anotácia


Chicago, ďaleká budúcnosť.


Beatrice Priorová žije v spoločnosti rozdelenej na päť frakcií. Na rozhodovacej ceremónii si všetci šestnásťroční vyberajú frakciu, ktorej zasvätia zvyšok života. Beatrice má len dve možnosti: zostať so svojou rodinou, alebo ju navždy opustiť, aby mohla byť sama sebou. 
Rozhodnutím napokon prekvapí všetkých vrátane seba. Zmení si meno na Tris a usiluje sa obstáť v tvrdej konkurencii, aby si vybojovala miesto v novom živote. Hľadá skutočných priateľov a zamotáva sa do vzťahu s chvíľami neodolateľným, inokedy neznesiteľným chlapcom.


 Keď Tris objaví sprisahanie, ktoré môže zničiť jej navonok dokonalú spoločnosť, záhadná schopnosť jej buď pomôže zachrániť ľudí, ktorých miluje, alebo...

Prečo som si ju vybrala?


Existuje na tejto planéte človek, ktorý nečítal alebo aspoň nepočul o Divergencii?


Ja si myslím, že nie, ale pre istotu... 

Teraz budem hovoriť k TEBE JEDINEC (áno jednotné číslo, lebo podľa mňa si vážne v tomto sám).

Neštvi ma a prečítaj si ju, lebo táto kniha má všetko. Skvelé postavy, k tomu nadväzuje hneď aj akcia a veľa mŕtvych postáv, neodfláknutý dej, myšlienku, štipku romantiky a ORIGINALITU! Celý ten nápad s frakciami a s tým, že je jedno kde si sa narodil, stále máš osud vo vlastných rukách.
Kým budeš alebo chceš byť? Rozhodnutie je stále len a len na tebe.

Takže JEDINEC dúfam, že už si rátaš peniaze a ideš si ju zajtra kúpiť. =D


A späť k vám všetkým, ktorí máte aspoň tušenie, čo je nielen Divergencia, ale aj Rezistencia.

Posledný diel - Experiment. 




Zoznámte sa. Toto je môj mozog po dočítaní tejto série.
Nevyznala som sa vo vlastných pocitoch.
Bola som naštvaná, zmätená, ohúrená, opäť naštavaná a nakoniec som len v neuverení krútila hlavou a hovorila si: "Veronica Roth, si šialene-geniálna a odvážna."
Nehovorím, že trojka bola najlepšia časť, ale v duchu viem, že keby to skončilo hocijako inak, asi by som si hovorila, že to je gýčové a skončila sklamaná ako z posledného dielu Hier o Život. 
Preto prvé miesto, lebo Veronica jednoducho stále dokáže šokovať.

Vaša Rea, ktorá ide pokračovať v učení. ;)

  



You Might Also Like

2 komentáre :

  1. osobne som zvládla len prvú časť divergencie a dalej ma to nelákalo :) sériu blood of eden by som si tak velmi chcela prečítať ale mám pocit, že sa k nej tak skoro nedostanem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, to je škoda, lebo Rezistencia bola podľa mňa najlepšia, ale tak všetci máme iný vkus. :)
      Dúfam, že cez prázdniny si nájdeš čas na Blood of Eden, lebo ma strašne zaujíma, čo na ňu povieš. ;)

      Odstrániť