Čítanie 2015 ,

To najlepšie za mesiac...

septembra 21, 2015 Rea 2 Comments

AUGUST


Zdravím všetky zblúdilé duše,
ide to? Lebo ja začínam mať pomaly depku, keďže mám pred sebou len pár hodín  prázdnin! Viem, že niektorí z vás už v škole dlhší čas zarezávajú, ale tak... mám právo aspoň chvíľu depkárčiť, nie?
A nepomáha tomu ani fakt, že teraz spätne spomínam na august, aby som vám vedela v skratke zreferovať: čo, kde, kedy a ako...
Zo súkromného života: - dva tábory, opäť týždeň na východe, nejakú tú party, festival, dve chaty a bola som v kine na Inside out (Smuťka bola najlepšia!)
Z knižného života: - bieda na druhú plus stokrát bieda, rovná sa nekonečná bieda, ale nebojte sa, stále sa mám o čo s vami podeliť, aj keď som prečítala len šesť kníh :/

K mojej TOP TROJKE vám poviem len toľko, aby ste si našli tiché, pokojné miesto, kde vás nikto nenájde a kde sa môžete schúliť samy do seba, aby ste si urobili šálku čaju/kávy/čokolády (výber nechám na vás), hodili na seba to najvoľnejšie, najstaršie oblečenie, uviazali si vlasy do drdolu a ešte chvíľku predstierali, že je leto, prázdniny, vy nemáte žiadne problémy a váš život neriadia povinnosti...
Jednoducho si spolu sľúbime, že nebudeme nič riešiť a dovolíme knihám, aby si robili svoju prácu a preniesli nás niekam inam.



3. miesto



Truth or Beard (Winston Brothers #1) - Penny Reid



Anotácia


Brady, bratia a motorkári! Držte sa!
Identické dvojčatá Beau a Duane Winstonovci možno zdieľajú rovnako krásnu tvár, ale tam kde je Beau priateľský a spoločenský, Duane je naopak zádumčivý a zdržanlivý. Aj preto bola Jessica James - čerstvá absolventka vysokej školy a vždy poslušné dievča, naivne a nezdravo pobláznená väčšinu jej života do Beau Winstona. Jeho priateľské úsmevy jej zväzovali jazyk a podlamovali kolená. Nikdy sa celkom nedostala z tejto detskej zamilovanosti. Na druhú stranu, Jessica s Duanom spolu vždy súperili. Nemôže ho vystáť a je si celkom istá, že on neznesie ani pohľad na ňu...
Ale po chybnej zámene identít sa Jessica ocitne v obrovskom chaose. Jessica James strávila celý jej život snívaním o Beauovi za predpokladu, že ňou Duane opovrhuje, preto nie je pripravená na realitu, ktorá zahŕňa Duanov neukojiteľný záujem, jeho horúce ruky, ústa a ešte horúcejšie pohľady.
Jessicinej zmätenej mysli a statusu dobrého dievčaťa nepomáha ani to, že sa Duane zjavne zaplietol s miestnym motorkárskym gangom.
Isté je len to, že Beauove kúzlo je zlomené. Pretože Jessica je náhle priťahovaná k jej dlhoročnému protivníkovi, ktorí sa stal ešte nebezpečnejší než predtým. Otázkou zostáva, koľko zo svojho srdca je ochotná riskovať?

Prečo som si ju vybrala?


Beards, beards everywhere!!!
Názov knihy mi stačil na to, aby som ňou bola posadnutá. Prvýkrát v histórií som si knihu nevybrala kvôli obálke, autorovi či recenzii, ale na základe názvu. Aby ste si nemysleli, bradami som bola posadnutá dááávno predtým, ako z nich hipsteri spravili módny trend. No, ale prečo sa vlastne Truth or Beard ocitla na treťom mieste? Pretože som vedela, že sem budem môcť bez výčitiek svedomia  pridávať obrázky sexy chlapov s bradami. :D :D
Okej, žartujem. Dobre, možno len z polovice, ale taktiež sa mi kniha neuveriteľne dobre a hlavne rýchlo čítala. Pamätám si, že som knihu čítala počas mojej osemhodinovej cesty v spotenom vlaku, keď boli štyridsiatky, a ak by som vtedy nemala Duanea s Jessicou, asi by som sa zbláznila. Rozhodne som sa vďaka nim nenudila. Ich dialógy a vzájomné naťahovanie sa ma doslova držalo nad vodou. Bolo to vtipné, zábavné a nikdy v živote som si tak neužívala niečie hádky. Teraz, keď sa zamyslím, tak oficiálne vyhlasujem, že sa mi na knihe najviac páčili práve tie HÁDKY!

“Who is your famous crush? If a super-hot Hollywood actor who also happened to be a great person wanted to take you home—and the lights stayed on during the deed—what would you do? I mean, not in theory. Honestly, what would you do?” 
Claire looked at me for a long moment then asked, “Would I get a heads up a few months ahead of time? So I could eat low carb and start working out?”
 “No.” 
“Then, honestly, I’d run the other way.”


 ***


“I’d kiss you but I don’t want our beards to tangle.”


Myslím si, že vzdychanie nad bradatými sexy chlapmi by na teraz stačilo... ešte len toľko, že v Duaneovi je oveľa viac ako sa na prvý pohľad zdá a počas čítania budete samy pomaly odhaľovať jeho skutočnú povahu. Teraz by som chcela niečo povedať o Jessice. Toto dievča mi tak liezlo na nervy, že to neviem ani slovami opísať, ale napriek tomu som si ju obľúbila. Obľúbila som si jej zmysel pre humor, jej zmýšľanie, divokosť a slobodu. Konečne tu bola hlavná hrdinka, ktorá k životu nepotrebovala chlapa (aj keď tam nebol od veci;)), ktorá vedela, čo od života chce, išla si za svojím snom, ktorá chcela cestovať a objavovať svet... Možno práve toto budú veci, ktoré vás na nej budú štvať, lebo bude uprednostňovať svoje túžby pred láskou a kvôli tomu vznikne taký romantický začarovaný kruh. No nebojte sa, všetko sa samozrejme vyrieši a možno tam chvíľku pôjde dokonca i o život, ale "žili šťastne až do smrti" dostanete.
Určite si to prečítajte, ak budete mať chuť na niečo milé, vášnivé, vtipné a očarujúce. Inak hovorila som vám, že hlavný hrdina má bradu a jeho ďalších 5 bratov tiež. :D



2.miesto


Mayhem (Mayhem #1) + Riot (Mayhem #2) + Chaos (Mayhem #3) - Jamie Shaw



Anotácia


Keď prváčka na vysokej, Rowan Michaels, stretne krásnu, vychádzajúcu rockovú hviezdu Adama Everesta, vie, že sukničkár ako on je tá posledná vec, ktorú potrebuje potom, ako jej jej bývalý priateľ zlomil srdce. Lenže nedokáže prestať myslieť na ich spoločný bozk, ktorý zdieľali v jeho autobuse.
V prvý školský deň je Rowan však ohromená, keď Adam zablúdi na jej hodinu francúzštiny. Adam však čoskoro začne prepadať a z rozmaru mu ponúkne doučovanie. Lenže on ju bez make-up nespozná, lebo táto zahalená vysokoškoláčka v okuliaroch má veľmi ďaleko od krásnej, záhadnej Broskyňky, ktorú stretol na koncerte.
Počas šialeného víkendového turné s kapelou, Rowan prepadne sladkému chlapcovi, ktorý sa skrýva pod Adamovou rockerskou osobnosťou. Uvedomuje si ale, že nikdy nebude konkurovať dievčatám, ktoré sa mu neustále hádžu k nohám. Keďže by zase aj tak skončila zranená.
Broskyňka je všetko, na čo Adam dokáže myslieť, a keď si to Rowan uvedomí, musí sa rozhodnúť: zostať len kamarátmi, a tak si ochrániť svoje krehké srdce.... alebo vyjsť s pravdou von ohľadom noci, keď sa stretli a priznať sa, že sa úplne, beznádejne doňho zamilovala.

Prečo som si ju vybrala?


Pretože si milovníci sexuálneho napätia si prídu na svoje!
Toto je presne ten typ knihy, ktorý ja môžem čítať stále dookola.
A ako som sa vlastne dostala k tejto knihe? Tak to je dokonca i mne záhadou. Viem, že som zabíjala čas na nete a hľadala nejakú oddychovú romantiku, lebo ma vtedy psychicky zničila kniha The Conspiracy of Us od Maggie Hall (o nej som vám už písala) a Mayhem bola láska na prvý pohľad. Netajím sa tým, že mám slabosť pre muzikantov (alebo bradáčov, tatérov, umelcov, spisovateľov, vojakov, upírov, vlkov, drakov, mimozemšťanov... okej, možno nemám žiadny konkrétny typ :D), tak si viete asi predstaviť, ako moje srdce plesalo radosť, keď po prvej kapitole zistilo, že očarujúci Adam Everet je začínajúca rocková hviezda. Možno si hovoríte, že zase to isté dookola. Sukničkár a šprtka, ale! nič nie je také jednoduché. Postupne prídete na to, že zo sukničkára je celkom milý, starostlivý chlapec a že zo šprtky sa zrazu vykľuje dračica.

I count backward until I´m at five, and he steps in close.

At four, his left hand is circlig around my waist and pressing against the small of my back.

At three, his right hand reaches up and cups my jaw, angling it up.

At two, he leans in close, his lips a centimeter from mine. My breath hitches in my throat, and I suddenly can´t speak. He pressed flush against me, and I can feel all of him.

His mouth quirks into a smile. "What are you waiting for, Peach?" 

"One."


Priznávam sa, že romantickú stránku knihy som si užívala na 110%, ale aj tak sa mi na knihe najviac páčilo asi vyobrazené priateľstvo. Či už priateľstvo medzi Adamom, Mikeom, Joelom a Shawnom, alebo priateľstvo medzi Rowan, Dee a Letim, či dokonca priateľstvo medzi samotnou Rowan a Adamom. Jedna moja časť bola dokonca v depke z toho, že všetci sú len vymyslení a nemôžem sa s nimi pofľakovať na koncertoch aj v reálnom živote. Čo by vás mohlo ešte zajímať je fakt, že tu nenájdete ani jednu otravnú postavu, ktorá by vám liezla na nervy. Hneď, ako začnete knihu čítať, spadne do deja, vžijete sa do Rowan a budete chcieť, aby Mayhem skutočne existoval. Odporúčam fanúšikom Cory Carmack (narážam na knihu Losing It) a Popolušky šmrncnutej s Krásnou katastrofou, pretože vzťah Adama a Rowan bol niečo na štýl Abby a Travisa, teda ak si odmyslíte tie záchvaty zúrivosti. V skratke prečítajte si ju všetci, ktorí máte radi zábavné, oddychové knižky s romantikou, ktorá sa postupne vyvinie z priateľstva.

1.miesto


Vendetta (Blood for Blood #1) - Catherine Doyle



Anotácia


Pokiaľ ide o pomstu, tak láska je v nej nebezpečnou komplikáciou. Zamilovať sa je pre Sophie tá najsmrteľnejšia vec, akú môže urobiť, keď medzi dvomi rodinami zúri neľútostné súperenie.
Keď sa päť bratov presťahuje do opusteného panského sídla v jej susedstve, život Sophie Gracewell sa navždy zmení. Vďaka neodolateľnej príťažlivosti k zlému chlapcovi Nicolimu, Sophie spadne do kriminálne podsvetia, ktoré je riadené silnými rodinami. Ako začnú vychádzať na svetlo temné tajomstvá chlapcov, Sophie čelí krutej pravde ohľadom jej vlastnej rodiny. Musí si vybrať medzi dvoma súperiacimi dynastiami; buď tú, v ktorej sa narodila alebo tú, do ktorej sa zamilovala. A keď si vyberie... preleje sa veľa krvi a zlomí sa veľa sŕd.

Prečo som si ju vybrala?


Pretože ma kniha každou kapitolou dokázala prekvapiť. 
Neviem ako vy, ale ja som kvalitnú YAdultkou zameranú na mafiánov nečítala... nikdy. A čo je pozitívne, nečítala som Twilight, takže som z hľadiska celej tej zakázanej lásky knihu nemala vôbec k čomu prirovnávať. Dlho som uvažovala o tom, čo sa mi na knihe nepáčilo, ale na nič som neprišla. Preto som sa rozhodla, že vám poviem, prečo sa zaradila medzi to najlepšie, čo som tento rok čítala.
Prvý bod: 5 mladých príťažlivých tajomných Talianov (btw. šokujúco som nemala najradšej hlavného hrdinu O.o)
Druhý bod: hlavná hrdinka mala gule (znie to divne, ale je to myslené čisto metaforicky :D), mala som z nej pocit, že je silná osobnosť a vždy sa aj v tých najhorších situáciach vedela vynájsť
Tretí bod: štýl písania bol strhujúci; akoby autorka vedela, kedy treba pridať opisy, kedy sa treba zase zamerať na dialógy, aby si udržala čitateľovu pozornosť, všetkého bolo akurát a fakt sa mi len ťažko verilo tomu, že to je jej prvá kniha
Štvtý bod: príbeh bol premyslený do detailov!!! Tak namakanú knihu, čo sa týka tajomstiev, som čítala asi len The Conspiracy of Us.

"This life is so complex that we rarely get to be the people we are truly meant to be. Instead, we wear masks and put up walls to keep from dealing with the fear of rejection, the feeling of regret, the very idea that someone may not love us for who we are deep in our core, that they might not understand the things that drive us."


Ďalšou skvelou vecou, ktorú nenájdete len tak hocikde, je geniálne stupňovanie deja.
Zo začiatku si budete myslieť, že to je len obyčajná romantická knižka o zakázanej láske, potom sa v príbehu objaví jedno tajomstvo, druhé, tretie, nakoniec nebudete vedieť, kde je sever a spamätáte sa, až keď budú na všetky strany lietať guľky a ľudia krvácať. Radím vám, ako sa budete blížiť ku koncu, dajte si nejaké tabletky na upokojenie, lebo mňa skoro vykotilo, ako som ho čítala.
Ak hľadáte neobyčajnú knižku, máte radi zakázané ovocie, nebojíte sa toho, že zvedavosť zabíja a ste obdarení pevnými nervami, nič lepšie ako Vendetta vám ani nemôžem odporučiť.
Ach, kedy to vlastne vychádza tá dvojka... idem si zatiaľ asi dať ešte re-reading.

Pamätáte si moju novú posadnutosť s obálkami a oblečením, nie? Tak tu to máte. 


Okej, kto vedel, že Catherine je taká mladá baba? O.o

Vaša Rea, ktorá oficiálne od zajtra zarezáva v škole a oficiálne je v takej depresii ako nikdy. Tieto nástupy po prázdninách sú vážne ubíjajúce, a o to viac keď idete do bakalárskeho ročníka. :/ 

You Might Also Like

2 komentáre :

  1. Vieš ako si ma druhým a tretím miestom nalákala na knihy so sexy chlapmi? :D Asi si tento mesiac urobím NA mesiac možno to odoženie tú depku (alebo ju ešte znásobí?? :D ). Inak pri Vendette som tiež fandila nie hlavnému hrdinovi ale tomu druhému (určite vieš na koho myslím *wink wink*) a pri tej jednej scéne na konci som myslela, že autorku zahluším!!! Našťastie to nebolo treba :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na to ťa treba nalákať? Knihy so sexy chlapmi treba čítať aspoň raz za týždeň, to je zákon jednoducho. :D :D Možno oboje. Znásobíš ju a následne po chvíľke depkárčenia ju odoženieš. :D
      Určite viem *wink *wink. :D :D

      Odstrániť