Čas na recenziu ,

Ak neviete, čo so svojím životom, baby z Brooklynu vám dokážu, že v tom nie ste sami.

novembra 06, 2015 Rea 0 Comments

Baby z Brooklynu: Pia - Gemma Burgess


Moja obálková závislosť je späť a tentoraz som si posvietila na sériu Brooklyn Girls. Ideme zľava doprava. Prvá obálka je americká a ako môžete vidieť, Slovart veľmi nešpekuloval ani pri tej našej a ostal verný pôvodnej obálke. Za čo som im inak veľmi vďačná, lebo podľa mňa akurát táto obálka dokonale vystihuj príbeh a celú atmosféru knihy. Druhá obálka je holandská a nejako som vôbec nepochopila jej dizajn... mám z nej pocit, ako by bol príbeh zasadený do 60.rokov. :/ Okrem toho, že dievča na tretej obálke vyzerá skôr na sedemnásť, ako na dvadsaťdva a ak si odmyslím aj jej vzhľad, ktorý okolo knižnej Pii ani nešiel (možno len tak farbou vlasov), tak sa mi britská obálka celkom  páči. Španielskej verzii s oknom a malou čiernou mačkou nemám veľmi čo vytknúť, no na prvý pohľad ma veľmi nezaujala, ale za to nemecká obálka mi padla do oka hneď, lenže vôbec nie v pozitívnom zmysle. Nechcem znieť zaujalo, ale mohli dať na obálku toľko ružovej? Túto obálku by som možno prijala maximálne tak na kuchárskej knihe o pečení. Jednoducho, nie, nie a nie.
Nech rátam ako rátam, vyhrala pôvodná verzia spolu s našou.
PS. Slovenská obálka sa mi páči o niečo viac, pretože nadpis nenechali čiernou farbou, ale to som už asi detailista. :D


Celý život majú pred sebou! Ale čo s ním? Pia - sexy dvadsiatka s panickým strachom z nových vzťahov je nezamestnaná, bezradná, s fotkou hore bez na facebooku. Nie, Pia Kellerová nežije svoj sen. Na facebook totiž niekto zavesil, ako tancuje na stole hore bez. Videli to jej rodičia, aj jej nový šéf. A tak prišla o svoj prvý džob. Býva v Brooklyne so svojimi štyrmi naj kamoškami, čo majú celý život pred sebou. Odvážne nápady a nový jedálenský karavan s prudko zdravou stravou, zlomené srdce, žúry i známosti na jednu noc, život plný problémov, z ktorých sa snaží vyhrabať, no namiesto toho sa dostáva ešte do väčších. Nič nejde ako po masle, všetko sa stále viac a viac komplikuje...
Kto mohol tušiť, že dospelosť je len začiatkom dospievania?

GOODREADS HODNOTENIE: 3.52



Moje pocity? Keby bol Sex v meste aspoň z polovice taký dobrý ako Baby z Brooklynu, možno by som si ten seriál pozrela aj celý...

Táto kniha ku mne prišla ako dar z neba (alebo presnejšia ako dar od preskoly.sk :D)...
Viem, že som ešte mladá (hoci deti sa mi na ulici zdravia "Dobrý deň"), ale krízu stredného veku (teda ani neviem či to bola kríza alebo depka) môžete mať aj v dvadsiatich rokoch. Verte mi, ja som ju mala. Začínala ma prepadať panika, stres a pochybnosti z toho, že som za dvadsaťjeden rokov nič nedokázala. Nechápala som, prečo vôbec študujem, keď ma v škole nebaví žiadny predmet a len sa tam stresujem či vytáčam. Nevedela som, prečo sa tak veľmi snažím mať dobré výsledky, keď asi ani nechcem ostať na Slovensku, jednoducho som po troch rokoch na vysokej zistila, že neviem, čo tam robím... :D

Potom som si ale prečítala Baby z Brooklynu a odrazu som sa cítila lepšie. Knižka mi pripomenula, že v tom nie som sama, že pravdepodobne každá druhá baba po vysokej nevie, čo so svojím životom a stále sa hľadá...Keďže zrazu od nej všetci očakávajú, že zo dňa na deň dospeje... že si okamžite nájde prácu v oblasti, ktorej je vyštudovaná ... že si spraví kariéru... nájde si zabezpečenému muža... vydá sa... porodí... atď.
Lenže takto to nefunguje. Dospieť sa nedá zo dňa na deň (ak hej, poprosím si návod:D) a naša hlavná hrdinka na to tiež musela prísť, ale bohužiaľ tou ťažšou cestou.
Chcela by som vám predstaviť tú najväčšiu smoliarku na svete, ktorá akoby vynašla patent na tie najhlúpejšie, najnaivnejšie a najhoršie rozhodnutia, aké sa len dajú spraviť. Dámy a páni, Pia Kellerová.
Hoci som ju uviedla takto teatrálne, nemusíte tlieskať, lebo niečo mi hovorí, že si Piu zo začiatku veľmi neobľúbite. Možno ju budete trochu ľutovať, ale nakoniec, len budete krútiť hlavou a hovoriť si: "Je toto dievča vôbec normálne?"
Moja odpoveď, skôr nie, ako áno. Lenže ja som ju nemohla hneď takto odsúdiť... keďže som sa v nej sama neraz našla (čo neberiem ako dobré znamenie a po dopísaní sa pôjdem nad sebou zamyslieť). Napriek tomu, že to nemyslí zle a rozhoduje sa s dobrým úmyslom, málokedy jej niečo aj dobre dopadne. Ale čo je zlé pre Piu, znamená zábavné pre vás.

Život by mal byť zábava, inak to celé nemalo zmysel.


Zbohom logika, vitaj impulzívne rozhodovanie. 
Kniha by sa vďaka Pii mohla pokojne mohla volať aj takto + keď sa k tomu pridal ľahký, záživný a hlavne zábavný Gemminin štýl písania, Baby z Brooklynu sa fakt nedali pustiť z ruky. Napriek tomu, že v deji nie je veľa akcie (možno tak na konci) a že tam nie je ani veľa drámy, príbeh vás pohltí. Už po pár kapitolách bude mať pocit, akoby ste s tými piatimi výnimočnými babami - Julia, Coco, Madelaine, Pia, Angie;  bývali v ich polorozpadnutom byte spolu s nimi, akoby ste boli súčasťou ich partie a po dočítaní budete vedieť, že ste práve získali 5 nových najlepších kamarátok. Jedna vaša malá časť dokonca bude v depke z toho, že sa s nimi reálne nemôžete ísť opiť na párty, zaspievať si karaoke, pohádať sa s rasistickými turistami alebo sa niekomu nelegálne vlámať na cudzí pozemok... či to už prezrádzam veľa? :D Napriek tomu, že možno budete mať pochybnosti, či sa Gemme podarí dať každej jednej z báb v knihe dostatočne veľa priestoru, dovoľte mi vás týchto pochybností rovno aj zbaviť. Každú z nich nám predstavila natoľko, aby sme vedeli, kto, čo je a aby sme si ju okamžite obľúbili. Baby nie sú dokonalé, majú svoje chyby, neistoty, problémy, no nejakým zázrakom sa namiesto hádok dopĺňajú a ja by som ani nemohla byť šťastnejšia z toho, že každá z nich bude mať aj svoju vlastnú knihu. Angie you are NEXT! ♥

Sme všetky na jednej lodi – v tomto dome a v rovnakej fáze života, kedy sme dosiahli vek dospelosti, ale nemáme ani šajnu, čo to vlastne znamená.


Zhrňme si to. Odporúčam vám ju či už máte "krízu stredného veku" alebo nemáte. :D
A čo ma Baby z Brooklynu naučili?
- Brooklyn je super a keby som mohla, tak sa tam hneď teraz sťahujem
- ak sa opijete, za žiadnych okolností sa nevyzliekajte!
- nevyspite sa s bratom vašej spolubývajúcej
- vždy treba udržiavať dobré susedské vzťahy
- neupínajte sa na minulosť
- či už chcete alebo nie, musíte sa postaviť na vlastné nohy
- treba si udržiavať kondičku, pretože neviete, či raz nebude musieť utekať o holý život
- nech máte akokoľvek debilný nápad s tvrdou prácou a odhodlaním sa dá aj hovno premeniť na zlato
- ak sa vám na ulici stretnú pohľady s neznámym fešákom, ktorého potom stretnete ešte párkrát, tak to nie je náhoda, ale osud
(a to najdôležitejšie)
- skutočné priateľky tu budú vždy pre teba, aby ťa podržali

Nakoniec by som si asi dovolila zmeniť popis na knižke, ktorý pôvodne znie "Život sa začína po dvadsiatke" na "Život začína, keď vy začnete riskovať!" 

Knihu si môžete kúpiť na stránke www.preskoly.sk
Týmto sa chcem aj poďakovať, že mi venovali jeden výtlačok a ja som vám tak mohla poskytnúť túto super recenziu.
Ehm, skromnosť nikdy nebola moja silná stránka. ;)



Nepodarilo sa mi nájsť booktrailer, ale podarilo sa mi nájsť túto pesničku o Babách v Brooklyne.
BTW. Písala som si s Gemmou na Instagrame pod mojou fotkou jej knihy!!! Doteraz som to nepredýchala... 
How cool is that? O.o I luv you, Gemma. ♥

Vaša Rea, ktorá vás natoľko miluje, že túto recenziu písala v núdzovom režime, keďže jej pravdepodobne odchádza počítač...
pomodlite sa mi zaňho. :( 

You Might Also Like

0 komentárov :