Čítanie 2014 ,

To najlepšie za mesiac...

januára 19, 2015 Rea 0 Comments

NOVEMBER


Ahojte.
Hlboko sa ospravedlňujem, že v januári pridávam článok, ktorý mal byť hotový v decembri, ale všetko bolo... hektické.
Takže november, november, november....
Čo sa dialo v novembri?
Moja 5 sekundová pamäť akváriovej rybičky teraz dostala riadne zabrať, ale zdá sa mi, že som b
ola na Halloween party, hokeji a asi troch koncertoch... jednoducho som behala kade tade s hlavou v oblakoch, a pritom stihla prečítať knihu, ktorá ma milo prekvapila, knihu, ktorá mi dala úplne iný pohľad na tínedžerov a knihu, ktorá ma citovo doslova vyšťavila.
Že o akých knihách vám tu rozprávam?



3. miesto


V znamení ametystu (Kronika strateného impéria #1) - Lyn von Nightlight/Majka Danihelová 


Anotácia

V Ametystovom lese žije prírodné spoločenstvo pod ochranou Ametystového lampáša. Doposiaľ si o ňom sedemnásťročná Meggie myslela, že je výplodom maminej fantázie a existuje iba na papieri. Obdivovala svet plný víl bez krídel, pravidiel a temných tajomstiev - sčasti to pokladala za svoju povinnosť, keďže jej rodičia zomreli. Mala pocit, že čítaním maminých zápiskov uctí ich pamiatku.

Meggien skutočný svet sa ale čoskoro začne rozpadať. Zistí, že ju sledujú čudné fialové vlny, ktoré sa podobajú na polárne žiary, a vidí ich len ona. Po silnej búrke je Prechod medzi svetmi otvorený a Meggie sa za pomoci prorokyne dostáva do sveta, o ktorom si myslela, že existoval len v maminej hlave. Do sveta, kde nie je ľahké prežiť, ak nepatríte k prírodnému spoločenstvu. Všetko má svoj dôvod a Meggien príchod do lesa je iba slabým odvarom toho, čomu bude musieť čeliť. Nad krajinou visí temný tieň a Spoločenstvo národov je na pokraji novej Obsidiánovej doby.

Prečo som si ju vybrala?


Úplne jednoduchá odpoveď, pretože tam bolo Majkine meno. Toť vše.
O Majkinom talente viem už od puberty, kedy som čítala jej prvú knihu o upíroch, a tak sa nemôžete čudovať, že mám k jej tvorbe aj zvláštny citový vzťah. :D No a napriek tomu, že V znamení ametystu nemalo s jej starou knihou nič spoločné, opäť si ma získala!!!
Odmalička obdivujem všetkým spisovateľov, ktorí sa ešte aj vrhnú do fantasy žánru, pretože na vlastnej koži som zistila, že písanie nie len zábava. Je to dosť náročný proces. Musíte si ujasniť v hlave všetky fakty, ktoré chcete čitateľom povedať. Zároveň však musíte myslieť aj nato, že na nich nemôžete nachádzať všetko naraz. Dej sa musí vyvíjať, rovnako ako aj postavy, a popritom nesmiete zabudnúť aj opisovať váš nový svet, ktorý ste si vymysleli a do ktorého ste ten dej posadili. Nebudem vás tu zaťažovať s detailami... Majke sa však toto všetko podarilo.
Nový svet, postavy, ktoré stvorila, som si zamilovala priam okamžite. Neviem či to mala do detailu premyslené, ale zožrala som jej to aj s navijakom. Môj šiesty zmysel mi pri tejto knihe vôbec nefungoval. Pri každom ďalšom odhalenom tajomstve som ten tupo zízala na stránku. Preto, ak hľadáte kvalitnú, akčnú, tajomnú fantasy knihu, ktorá je napísaná slovenským spisovateľom! (toto je veľmi dôležitý bod, pretože mám pocit akoby už nikto na Slovensku nevedel písať), tak potom by ste si určite mali prečítať túto knihu.
BTW. Ak budete dobrí a Majku poprosíte, tak vám ju možno tiež pošle na prečítanie. ;)

PS. Takto nejako si predstavujem hlavnú hrdinku ja. Jop, má červené vlasy... no nemilujete ju! :D




2.miesto


Tweetni mi! - Sarra Manning


Anotácia


Jeane Smithová je blogerka, kráľovná sekáčov a charitatívnych výpredajov. Má vlastnú lajfstajlovú značku Adorkable, pol milióna followerov na Twitteri, ale v škole ju považujú za chodiacu módnu katastrofu. Je výstredná, provokatívna, nemožná. Ani náhodou nezapadne medzi spolužiakov, na ktorých sa díva zvrchu, lebo sú nudne rovnakí – všetci sa rovnako obliekajú, rovnako myslia. Michael Lee je školská hviezda, vzorný študent, idol dievčat, skvelý futbalista, zlatý chlapec svojich rodičov. Nemajú vôbec nič spoločné. Tak prečo sa stále bozkávajú?

Prečo som si ju vybrala?


Keď si odmyslím môj momentálny anti-milujúci stav, ktorý pociťujem k Twitter-u (hej, stále som ho ani po týždni nepochopila :D)... tak táto kniha bola úžasná, napriek tomu, že sa točila práve okolo sociálnych sietí. Tak v čom je jej tajomstvo? V maličkostiach, ktoré si na prvý pohľad ani nevšimnete. Zo začiatku budete mať pocit, že čítate len obyčajný milostný príbeh o extravagantnej dievčine, ktorá jednoducho "dont give a f*ck", namyslenom, povrchom chlapcovi a o sexuálnom napätí medzi nimi. V niečom mi to dokonca pripomínalo trošku knihu THE DUFF. No táto knižka má v sebe ooooveľa viac.
Hlavný zvrat nastal pri Jeaninom prejave o tínedžeroch, vtedy som mala pocit akoby mi niekto videl do hlavy. Môj názor na dnešných tínedžerov nie je najkrajší... občas, keď vidím 13-ročné dievčatko (áno, stále je to len dievčatko, aj keď už je v puberte), ako ukazuje za bieleho dňa viac kože než ja na kúpalisku, keď počujem 11-ročných chalanov, ako sa bavia o sexe a o dievčatách akoby boli len kus nábytku, keď vidím, že sa v autobuse už nikto nepostaví, aby uvoľnil miesto dôchodcovi, tak si hovorím, že som sa možno narodila do zlého storočia...
No a Sarra v tomto prejave vystihla všetky chyby, zlozvyky a nedokonalosti násť-ročných jedincov, lenže to nie je všetko. Zároveň mi však dala aj nádej, že nič nie je ešte stratené, a že by som nad tínedžermi nemala lámať palicu. Takže to nerobím a som otvorená milým prekvapeniam, ktoré mi dokážu, že nič nie je stratené.
Nemyslite si, že vrcholom knihe je len Jeanin prejav. Ak budete čítať pozorne, zistíte, že múdre odkazy a posolstvá sú poschovávané všade, na každej jednej strane. Ale jeden odkaz sa tam neustále opakuje, a to ten, že je v poriadku, ak nezapadáte do spoločnosti, je v poriadku, keď nie ste najobľúbenejším dievčaťom/chalanom na škole, je v poriadku vymykať sa normálom... hlavne, pokiaľ ostane sami sebou.
Čo viac vám mám povedať... jednoducho ma mrzí, že som túto knihu nemala v ruke, keď som mala 15 a myslela som si, že musím silou-mocou niekam zapadnúť.

PS. Malá ukážka zo spomínaného prejavu.



1.miesto


Čo sa stalo Mare Dyerovej? (Mara Dyer #1) + Kto je Mara Dyerová? (Mara Dyer #2) + The Retribution of Mara Dyer (Mara Dyer #3) - Michelle Hodkin



Anotácia


Mara Dyerová neverí, že by jej život mohol byť ešte viac zamotaný. Nielenže si vôbec nepamätá, ako sa dostala do nemocnice, kde sa práve prebrala, ale nevie nič ani o nehode, pri ktorej zomreli jej najlepší priatelia a frajer. Mare sa však takmer nič nestalo. Lekári sa domnievajú, že nový začiatok v novom meste pre ňu bude tým najlepším riešením, a spomienky tak môžu pomaly vyplávať na povrch. Marin nový život sa však stále viac komplikuje.

Tváre mŕtvych priateľov má pred očami denno-denne. A potom... zrazu... má pred očami úmrtia ľudí naokolo iba chvíľu pred tým, než k nim dôjde. Je jej jasné, že sa asi zbláznila. A keď už si je istá, že to ani nemôže byť horšie, Noah Shaw, najkrajší chlapec, akého kedy videla, ju odmieta nechať len tak na pokoji... Čo má vlastne za lubom?

Prečo som si ju vybrala?

Keď sa ma ľudia opýtajú, aká je moja najobľúbenejšia kniha, tak sa vždy najskôr zhrozene zatvárim (pretože úprimne, ako odo mňa vôbec môžu chcieť, aby som urobila také náročné rozhodnutie), potom v duchu zvažujem všetky možnosti, lebo obľúbených kníh mám veľa, no aj tak im nakoniec všetkým poviem knihu, ktorá mi prišla na um prvá.
Ak ste to doteraz neuhádli, tak mám namysli: Čo sa stalo Mare Dyerovej? A to dokonca v našej slovenskej verzii!!! (o to viac ma mrzí, že tretí diel nedostal šancu v slovenských kníhkupectvách)
Ale k veci, prečo si Mara tróni na prvom mieste? Pretože som v novembri prečítala poslednú časť tejto zimomriavkami-naháňajúcej sérií.
Ak ste čítali prvý diel, tak tam ste Maru ľutovali, pretože sa jej zlé veci stávali na každom kroku a ona ani chúďa nevedela prečo. V druhom diely ste sa o Maru báli, lebo ju stále niekto napádal a stále niekto umieral. A teraz v treťom diely, ste sa na oplátku báli Mary, no ak toto nie je geniálny ťah, tak už neviem čo. Pridajte si k tomu fakt, že ešte ani po prečítaní posledného dielu si nie som istá či som všetkému správne pochopila. Zaručiť vám môžem len to, že mozog vám od toľkých tajomstiev a zvratov bude chcieť vyskočiť z hlavy a zobrať si dobrovoľne dovolenku.
Ešte vám nestačilo? Tak najlepšie nakoniec. 
Kliknite si TU, nájdite si na konci stránky: the story behind the story a čítajte.
Či už tomu veríte alebo neveríte, rozhodnutie nechám na vás.
Ja to len celé zakončím slovami, že ak skutočná "Mara Dyer", ktorou sa Michelle nechala inšpirovať, naozaj niekde behá po svete, tak len... dievča, držím ti palce a prajem ti veľa šťastia, pretože ho asi potrebuješ. 

 PS. Na záver jeden z najlepších knižných trailerov, aké som doteraz videla. 





Niečo o Noahovi, lebo on si zaslúži svoj vlastný obrázok. ♥



Na záver, prvá veta z poslednej časti Mary Dyerovej, no povedzte, ako sa nedá táto séria nemilovať, keď ešte aj venovanie je dokonalé?



Vaša Rea, ktorá už má po skúškach, ale stále drží palce ostatným-trpiacim študentom. ;)

You Might Also Like

0 komentárov :